درباره انواع آزمونهای بین المللی بیشتر بدانید...

IELTS VS TOEFL

IELTS VS TOEFL

آیلتس و تافل اولین کلمه هایی هستند که بعد از شنیدن آزمون زبان انگلیسی به ذهن خطور می کند. این دو آزمون اعتبار بالایی در میان آزمون های زبان انگلیسی دارند. آیلس و تافل توانایی 4 مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و درک مطلب شمارا محک میزنند. قبل از انجام این دو آزمون باید از توانایی در این چهار گزینه اطمینان داشت. آیلتس در دو نوع مختلف آکادمیک و جنرال ترینیگ برگزار می‌شود. امتحان آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را می‌سنجد که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به بالا در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه دهند. نوع جنرال ترینینگ آزمون آیلتس معلومات داوطلبان را در سطحی وسیع تر و در بستری علمی – اجتماعی می‌سنجد. آزمون جنرال‌ترینینگ برای کسانی مناسب است که قصد دارند تحصیلات پیش‌دانشگاهی خود را در کشوری انگلیسی زبان به ‌پایان برسانند، یا به‌منظور گذراندن دوره‌های کوتا‌ه‌مدت کاری و دست‌یافتن به‌فرصت‌های شغلی قصد سفر به این کشور‌ها را دارند. به‌علاوه کارنامه این امتحان از جمله مدارکی است که در جریان بررسی پرونده‌های مهاجرت کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا از متقاضیان طلب می‌شود. تافل توسط موسسه ای‌تی‌اس ETSبرای اخذ پذیرش تحصیلی در بیشتر از 11 هزار دانشگاه و موسسات آموزشی در بیش از یکصدو سی کشور جهان مثل کانادا، آمریکا، بریتانیا، نیوزلند، استرالیا و بعضی کشور های آسیا و اروپا معتبر است. تافل اولین بار در سال ۱۹۶۴ برگزار شد. پس از آن تا کنون نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند . مدرک تافل تنها دو سال اعتبار دارد. مدت زمان برگزاری آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه و تافل 3 ساعت است. آیلتس فقط به صورت کاغذی و تافل به صورت کاغذی (PBT) ، آنلاین(IBT) و کامپیتری برگزار می شود. انتخاب نوع آن بستگی به شما دارد. قیمت این دو آزمون در کشور های مختف متفاوت است. در حال حاضر آیلتس بین 210 تا 250 دلار و تافل در ایران 245 دلار است.

آزمون GRE

آزمون GRE

مخفف (Graduate Record Examination) است. یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی در ایران است. اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آمریکا(پرینستون، هاروارد، کلمبیا و...) و کانادا(سایمون فریز، تورنتو، واترلو و...)را دارید به شرکت در این آزمون فکر کنید. مدرک GRE برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا معتبر است. قطعا اخذ نمره بالا در این آزمون شایستگی شما را نسبت به دیگر دانشجویان نشان می دهد. این آزمون دارای دو سطح عمومی و تخصصی است. آزمون عمومی سه مهارت شما را در زمینه استدلال کلامی، استدلال کمی و نوشتار می سنجد. ولی آزمون تخصصی مهارت‌ شما را در رشته ای خاص ارزیابی می کند. برای ورود به بیشتر دانشگاه‌ها، ارائه مدرک جنرال کافی‌ است. در حال حاضر هزینه شرکت در آزمون GRE ۲۰۵ دلار است.

KET0

آزمون KET

مخفف ( Key English Test ) است. یکی از آزمون های زبان انگلیسی معتبر است. سوالات آن ابتدایی، آسان و قبولی در آن نشان دهنده سطح زبان A2 شما است. این آزمون جایگزینی برای آزمون‌های تافل و آیلتس که برای زبان آموزانی که در سطح متوسط رو به بالا هستند نیست. KET می‌تواند نقاط ضعف‌شما را تشخیص دهد و به شما برای شرکت در آزمون های سخت تر آمادگی دهد. برای ثبت نام کافیست به سایت دانشگاه کمبریج رفته و کشوری که میخواهید آزمون در آن برگزار شود را انتخاب کنید. زیرا این آزمون در ایران برگزار نمی شود. در حال حاضرمیانگین هزینه ثبت نام 120 یورو است.

آزمون PET

آزمون PET

مخفف (PRELIMINARY ENGLISH TEST) است. هر چهار مهارت را ارزیابی می کند. اگر سطح زبان متوسطی دارید PET برای شما مناسب است. قبولی در این آزمون گویای توان برقراری ارتباط، رفع نیاز شما در محیط کار و دانشگاه است. این امتحان به دو طریق کاغذی، کامپیوتری برگزار می‌شود. مدرک این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها و کارفرمایان معتبر است. این آزمون در ایران برگزار نمی شود. برای ثبت نام کافیست به سایت دانشگاه کمبریج رفته و کشور محل آزمون را انتخاب کنید. در حال حاضر هزینه ثبت نام 130 یورو است.

pte

آزمون PTE

مخفف (Pearson Test of English) است. یکی از آزمون های استاندارد زبان انگلیسی و هر چهار مهارت شما را می سنجد. نسبت به تافل و آیلتس سؤالات آسان‌تری دارد. به همین دلیل نزد کشورها و دانشگاه‌های محدود تری مورد تایید است.PTE در قالب‌های دانشگاهی و عمومی برگزار می‌شود. انتخاب قالب آزمون بستگی به هدف شما دارد. برای شرکت در این آزمون تنها راه‌‌حل، سفر به نزدیک‌ترین کشوری‌ست که آزمون پیرسون را برگزار می‌کند. هزینه ثبت نام در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلاً در ترکیه باید ۸۸۰ لیر، درآذربایجان ۱۷۰ دلار و عراق ۲۱۷ دلار پرداخت کنید.

آزمون CPE

آزمون CPE

CPE مخفف (Certified of Proficiency in English) است. این آزمون مختص دانشجویان بین المللی است که بخواهند با دریافت مدرک سطح C2 در زبان انگلیسی، مهارت کامل و فوق العاده بالای خود را در قالب این مدرک نشان دهند. CPE در زمینه¬ های شغلی و تحصیلی مختلف و در زمینه ی دریافت ویزای تحصیلی بسیار کمک کننده است. آزمون CPEهر سال در هفت ماه، به دو صورت کاغذی و کامپیوتری توسط ESOL کمبریج برگزار میگردد. این مدرک اعتبار بالایی به‌ویژه در بریتانیا دارد و همیشه معتبر است.

unnamed-1024x585

آزمون CELPIP

CELPIP مخفف (Canadian English Language Proficiency Index) است. یک آزمون‌ زبان انگلیسی با لهجه کانادایی که مورد تایید کشور کانادا است. برای مهاجرت یا تحصیل در این کانادا این آزمون معتبر است. CELPIP هر چهار مهارت زبان (درک مطلب، شنیداری، نگارش و گفتاری) شما را ارزیابی می کند، تا مهارت انگلیسی شما برای برقراری ارتباط با همکاران و دوستان، میزان فهم متن های نوشتاری و پاسخ به این متون که برای یک مهاجر مورد نیاز است را بسنجد. این آزمون توسط اداره IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) برگزار می شود و شامل دو نوع آزمون CELPIP-General و CELPIP-General LS است. مورد اول برای اقامت دائم و مورد دوم برای شهروند شدن کاربرد دارد.

آزمون DET

آزمون DET

DET مخفف (Duolingo English Test: DET) است و به‌ صورت آنلاین برگزار می شود. سؤالات این آزمون نسبت به تافل و آیلتس آسان‌تر است. چهار مهارت‌ اصلی زبانی شما شامل خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می‌کند. DETبرای تحصیل و مهاجرت در کشور هایی مانند کانادا، استرالیا و آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر و بیش از 800 دانشگاه و مراکز معتبر دنیا دارای اعتبار است. بهتر است قبل از شرکت در این آزمون مطمئن شوید که این مدرک در دانشگاه یا کشور مورد نظر تان مورد تایید است. مدت زمان آزمون 1 ساعت و نتیجه آن بعد از 48 ساعت آماده است. در حال حاضر مبلغ ثبت نام در آن 49 دلار است.

آزمون GMAT

آزمون GMAT

مخفف ( Graduate Management Admission Test) است. یکی از آزمون های استاندارد بین الملل زبان انگلیسی می باشد. داشتن مدرک این آزمون برای علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های مدیریت کشورهایی مانند آمریکا و کانادا ضروری است. آزمون GMAT هر ماه چند مرتبه برگزار می شود. نام نویسی آزمون GMAT از طریق سایت mba.com انجام می گیرد. هزینه ثبت نام آن 250 دلار آمریکا می باشد. آزمون GMAT از آزمون های معتبر زبان است که ویژه متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به ویژه آمریکا، کانادا و برخی کشورهای اروپایی است. نمره این آزمون از شرط های اصلی جهت پذیرش در اکثر مدارس کسب و کار ، دوره های MBA و مجموعه رشته های اقتصاد ، مدیریت و … است. این آزمون در ایران برگزار نمی شود.

آزمون SAT

آزمون SAT

مخفف (Scholastic Assessment Test) است. یکی از معتبر ترین آزمون هایی است که در سطح جهان، به صورت کاغذی، تستی و بین پنج تا هفت بار در سال برگزار می شود. توسط موسسه کالج برد آمریکا طراحی می شود. بسیاری از دانشگاه های دنیا مثل آمریکا، کانادا، استرالیا، نروژ، فنلاند، اتریش، ترکیه و … با نمره آزمون اس ای تی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. زبان امتحانی آزمون انگلیسی می باشد. با سؤالات ریاضی و زبان انگلیسی متقاضیان را مورد سنجش قرار می دهند. این آزمون در ایران برای تمامی سنین و بلاخص کسانی که امسال دوازدهم می خوانند بسیار مناسب است. در حال حاضر میانگین هزینه این آزمون 47/5 دلار است.

USMLE-Test-Review

آزمون USMLE

آزمون پزشکی آمریکا USMLE یک امتحان سراسری در آمریکا است که در سه مرحله برگزار می شود. این آزمون توسط برد تخصصی پزشکی آمریکا برگزار می شود. امتحان کامل USMLE، آزمونِ مجوز پزشکی ایالات متحده است. این آزمون شامل سه مرحله است. مرحله ۲ USMLE شامل دانش های بالینی (CK) و مهارت بالینی (CS) است. اگر شما هم قصد دارید در آمریکا به شغل پزشکی بپردازید حتما نیاز دارید که در امتحان USMLE شرکت کنید. آزمون USMLE معمولا به توانایی های زبان آموز و دانش بالینی متقاضی برای تشخیص بیماری ها بر می گردد. داوطلبان فقط پس از اتمام مراحل ۱ و ۲ می توانند مرحله ۳ USMLE را انتخاب کنند. مقامات مرحله ۱، مرحله ۲ CK و مرحله ۳ را در حالت آنلاین انجام می دهند. متقاضیان باید از طریق حالت آفلاین برای محتوای CS و مرحله ۲ آزمون USMLE ظاهر شوند. همچنین ممتحنین برای شرکت کنندگان این آزمون کارت نمره صادر می کنند.

آزمون YDS

آزمون YDS

آزمون YDS توسط شورای آموزش عالی ترکیه برگزار می شود و آزمون ارزیابی زبان انگلیسی در کشور ترکیه است. این آزمون دو بار در سال (در ماه های آپریل و سپتامبر) برگزار می شود و به عنوان امتحان سنجش استعداد های زبان خارجی معروف شده است. برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کشور ترکیه شرکت در این آزمون ضروری است. آزمون YDS بر اساس مقررات آموزشی کشور ترکیه برگزار می شود. این آزمون در حقیقت جایگزین آزمون های KPDS و UDS شده است.

tomer2-1

آزمون Tomer

آزمون تومر Tomer ، یک آزمون معتبر برای دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی است. این آزمون توسط اکثر دانشگاه ها برگزار می شود که مطرح ترین آن ها آزمون تومر دانشگاه آنکارا و استانبول است. مدرک تومر برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی و دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه ضروری است. تومر هم سطح آزمون های تافل و آیلتس برای زبان ترکی می باشد. آزمون تومر در ایران در شهر های تبریز و تهران برگزار می شود. مدرک تومر نشان می دهد که آیا از دانش کافی برای تحصیل به زبان ترکی برخوردار هستید.

آزمون ALES

آزمون ALES

ALES مخفف (Academic Personnel and Graduate Education Exam) و به معنی ریاضی در زبان ترکی است. این آزمون کی از آزمون های مختص کشور ترکیه است و توسط مرکز سنجش و انتخاب دانشجویان ترکیه، برای پذیرش افراد متقاضی در سطح کارشناسی ارشد، دکتری در تمامي رشته ها (به استثناي برخي رشته هاي شاخه هنر) و ادامه تحصيل در دانشگاه هاي تركيه سالی سه بار توسط OSYM به دو صورت کاغذی و همچنین کامپیوتری برگزار مي گردد. ALES تاثیر بسزایی (50%) در قبولی دانشجویان دارد و می توان گفت در کشور ترکیه معادل کنکور ارشد و دکتری در ایران است. متقاضیان اعزام به ترکیه برای تحصیلات تکمیلی، استخدام اساتید، مدرسین، معاونان پژوهشی، کارشناسان، مترجمان و برنامه ریزان آموزش در موسسات آموزش عالی باید مدرک این آزمون را داشته باشند.

آزمون DUS

آزمون DUS

DUS مخفف (Diş Hekimliği Uzmanlık Sınavı) است. این آزمون که هر سال یک بار توسط دانشگاه‌های برتر کشور ترکیه برگزار می شود، توسط سازمان ‌ OSYM و فقط به صورت کاغذی برگزار می¬‌گردد. مدرک آن بین 2 تا 6 سال اعتبار دارد . DUS مختص دانشجویان بین‌المللی و بومی است که قصد دارند در کشور ترکیه، در مقاطع فوق لیسانس و دکترای رشته‌¬های دندانپزشکی تخصص کسب کنند. هر دانشگاه موظف است با توجه به ظرفیت پذیرش خود بر اساس نتایج آزمون DUS دانشجو گزینش کند. این آزمون مختص کسانی است که از قبل نمره¬¬‌ی قبولی را در آزمون‌ های ALES و آزمون KPSS کسب کرده باشند. همچنین، امکان انجام آزمون در ایران وجود دارد.

آزمون YOS

آزمون YOS

آزمون یوس (YÖS) برای ورودی پزشکی ترکیه هر سال توسط دانشگاه های مختلف در ترکیه برگزار می شود. آزمون YOS یک ازمون ۱۳۵ دقیقه ای است که شامل دو بخش است. Basic learning skills که دارای ۸۰ سوال است و از دروس ریاضی و هندسه و هوش تشکیل شده است و زبان ترکی که متغیر است. سوالات ازمون YOS به صورت ۵ گزینه ای بوده این ازمون شامل نمره منفی است و به ازای هر ۴ پاسخ اشتباه ، 1امتیاز پاسخ صحیح از بین می رود، مجموع نمره بخش اول ازمون ۸۰ است. آزمون YOS یک ازمون دانشگاهی است و هر دانشگاه برای خود قوانین متفاوتی دارد. هر دانشگاه این آزمون ها را تقریبا از اواسط آوریل تا اوایل ژوئن هر سال در مدت دو ماه برگزار میکند . قسمت دوم ازمون YOS معمولا در بین دانشگاه ها ی مختلف ساختار متفاوتی دارد، ازمون YOS در ۲۶ مرکز در سراسر آسیا برگزار می شود.

آزمون STS

آزمون STS

مخفف (Safety Trained Supervisor ) است. آزمونی است برای شروع معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکانی که در خارج از کشور ترکیه تحصیل کرده اند و قصد کار در ترکیه به عنوان پزشک را دارند. به این منظور که نمره های درسی و واحد هایی که پاس کرده اند و سطح علمی خود را با موارد تحصیلی که در ترکیه هست مورد ارزیابی و سنجش قرار بدهند، تا مدارک آنها در صورت قبولی برای کشور ترکیه معادل سازی شود. STS آزمونی است که مهارت و تسط پزشک ها را با استانداردهای تحصیلی پزشکی مورد نظر کشور ترکیه مورد ارزیابی قرار می دهد. آزمون هر سال از طرف مرکز ÖSYM بصورت دو مرحله ای برگزار می شود. داوطلبان در مرحله اول دروس علوم پایه را آزمون می دهند و در مرحله دوم به سوالات آزمون کلینیک پاسخ می دهند STS در دو دوره در طول سال برگزار می شود. دوره اول در ماه فوریه و دوره دوم در ماه سپتامبر می باشد. این آزمون در شهر آنکارا کشور ترکیه برگزار می گردد.مرحله اول امتحان از ساعت 10:15 صبح آغاز می شود و شامل صد و بیست سؤال چند گزینه ای می باشد و زمان پاسخگویی به این آزمون صد و پنجاه دقیقه دقیقه خواهد بود.مرحله دوم امتحان از ساعت 14:45 شروع می شود و شامل صد و بیست سوال چند گزینه ای می باشد. زمان پاسخ دهی به این سوالات نیز صد و پنجاه دقیقه می باشد.برای قبولی در هر مرحله از آزمون، حداقل 40 نمره از 100 نمره مورد نیاز است. گواهی معادل سازی دیپلم توسط هیئت آموزش عالی (YOK) به نمایندگی از نامزدهای موفق صادر می شود.

869x488_1150tef

آزمون تف (TEF)

TEF مخفف عبارت de Francais Test d’Evaluation و به معنای آزمون استاندارد زبان فرانسه است. این آزمون برای ارزیابی سطح غیر فرانسه‌زبانان در نظر گرفته شده است.و از این مدرک برای اخذ پذیرش دانشگاه و یا مهاجرت به کشور کانادا استفاده می‌شود،TEF توسط CCIP مدیریت و برگزار می‌شود و شامل سه بخش الزامی و دو بخش اختیاری است. هر بخش آزمون خود به چندین قسمت تقسیم می‌شود. بخش درک مطلب، گرامر، شنیداری و لغات الزامی هستند و متقاضی یکجا آزمون آن را می‌دهد. در حالی که آزمون نوشتن و صحبت کردن اختیاری است و می‌توان آن را در زمانبندی های جداگانه داد.

آزمون TCF

آزمون TCF

TCF که مخفف عبارت Test de connaissance du français به معنای آزمون دانش فرانسه است یکی از آزمون‌های معتبر زبان فرانسه است که در روند دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه، کانادا و یا هر کشوری که به مدرکی برای اطلاع از سطح زبانی افراد نیاز دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد غیر فرانسوی/ انگلیسی زبانی که تمایل به تحصیل در کانادا دارند و می‌‌خواهند برای یکی از دانشگاه‌های کانادایی اپلای کنند باید بدانند ارائه مدرکی گواه بر توانایی برقراری ارتباط به یکی از زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) لازم است. مدرک آزمون TCF همچنین برای مهاجرت یا به عنوان مدرکی موردنیاز برای دریافت اقامت در شهرهایی مانند کبک و یا برای برنامه‌های کاری و حتی دلایل شخصی استفاده می‌شود. سطح مشخص شده داوطلبین در آزمون TCF نیز بر اساس CEFR بوده و از A1 تا C2 را شامل می‌شود سؤالات TCF شامل دو بخش کلی بخش اجباری (Compulsory) و بخش انتخابی (Optional) است.این آزمون نیز از ماه مارس ۲۰۱۷ به صورت کامپیوتری برگزار شده که به عنوان TCF SO شناخته می‌شود. همچنین آزمون ورقه‌ای TCF دوبار در سال برگزار می‌شود. این آزمون نیز در تمامی مراکز موردتأیید (بیش از ۶۰۰ مرکز) که در بیش از ۱۴۰ کشور مختلف وجود دارند برگزار می‌شود. در حال حاضر هزینه آزمون اجباری حدود 95 و هر بخش از آزمون اختیاری حدود 45 دلار است.

آزمون DELF

آزمون DELF

DELF مخفف (Diplôme d’études en langue française) است. یکی از معتبرترین آزمون‌های معتبر در زمینه سنجش مهارت زبان فرانسه است. این آزمون چهار مهارتاصلی زبان فرانسه (گفتار، شنیدار،نوشتن و خواندن) شما را ارزیابی می کند. DELF علاوه بر سنجش سطح A1 تا B2 ،سطح متوسطه داوطلبان را نیز ارزیابی می کند. آزمون DELF چهار آزمون DELF A1 ، DELF A ، DELF B1 و DELF B2 سطح دارد و شما لازم است بر اساس دانش خود یکی از این سطوح را انتخاب کنید. این انتخاب باعث می‌شود تا سطح سوالات هر فرد با توجه به توانایی‌های وی طراحی شود. مزایای مدرک این آزمون کمک به پذیرش در دانشگاه‌های فرانسوی و کسب موقعیت‌های شغلی در کشور فرانسه است. مدرک این آزمون در سطح B2 بیشتر برای دوره‌های لیسانس به پایین و لیسانس معتبر است. البته برخی از دوره‌های پایین‌تر از لیسانس مدرک B1 دلف را نیز قبول می‌کنند.

آزمون TCFQ

آزمون TCFQ

TCFQ مخفف Test de connaissance du Français می‌باشد. این آزمون میزان تسلط و آشنایی افرادی که می‌خواهند به فرانسه مهاجرت کنند را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این آزمون یکی از آزمون های رسمی زبان فرانسه می‌باشد و ارزیابی تمام سطوح آشنایی با زبان فرانسه را همان‌گونه که شورای اروپا تعریف کرده است، از سطح مقدماتی تا پیشرفته ممکن می‌سازد و متقاضی بعد از گذراندن امتحان موفق به اخذ مدرک در یکی از سطوح A1-A2-B1-B2-C1-C2 می شود. مدت اعتبار این گواهی ۲ سال می‌باشد و اگر در بار اول متقاضی نتواند نمره‌ی سطح زبانی مورد نظر و مطلوب خود را کسب کند در ۶۰ روز بعد مجددا می‌تواند در این آزمون شرکت نماید و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در این آزمون وجود ندارد. اعلام نتایج آزمون معمولا بین 30 الی 45 روز بعد از برگزاری آزمون می‌باشد.آشنایی با آزمون ویژه کبک به زبان فرانسه، این آزمون شامل ۲ مرحله زیر می‌باشد:مرحله‌ی اول:درک مطلب شنیداری می باشد و دانشجویان موظف اند به 30 پرسش چهار گزینه ای ظرف مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.مرحله‌ی دوم:مرحله‌ی دوم مربوط به بیان شفاهی می‌باشد و دانشجو می‌بایست ظرف مدت 15 دقیقه در مورد 6 پرسش به صورت جداگانه صحبت کند.

آزمون TEFaQ

آزمون TEFaQ

این آزمون شکلی از آزمون Test d’Evaluation de Francais (TEF ) است که توسط اتاق صنعت بازرگانی فرانسه CCI Paris و به سفارش وزارت مهاجرت و فرهنگ کبک MICC تهیه شده است. آزمون TEFaQ اجباری از دو بخش تشکیل شده است: Listening که شامل ۶۰ سوال و ۴۰ دقیقه زمان است. Oral Expression که شامل ۱۵ دقیقه است. در صورت تمایل، زبان آموز می تواند بخش reading و یا writing را نیز در آزمونش داشته باشد. معمولا برای مهاجرت از متقاضیان می خواهند حداقل سطح B2 را کسب کنند. تاریخ های برگزاری این آزمون متفاوتند ولی معمولا در ماه های آگوست، آوریل و فوریه برگزار می شود. داشتن گواهی سطح B2 کسب نمره 10 تا ۱۲ امتیاز را برای متقاضی مهاجرت به ارمغان می آورد. هزینه آزمون 215 دلار می باشد و درصورت در خواست زبان آموز برای مهارت های خواندن و نوشتن حدود ۱۰۰ دلار به هزینه بالا اضافه می شود. باید دقت کنید که بعد از ثبت نام این آزمون به هیچ عنوان پول شما به شما باز نخواهد گشت.

آزمون DSH

آزمون DSH

DSH مخفف عبارت (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschuluzugang) است. این آزمون برای سنجش سطح زبان آلمانی برای کسب پذیرش از دانشگاه های آلمان است و به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود. این آزمون مهارت های زبانشناسی و صلاحیت شما را در زبان آلمانی، برای یک تحصیل موفق در دانشگاه های آلمان نشان می دهد. این آزمون مناسب همه ی دانشجویان خارجی است که خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان هستند، همچنین مناسب همه دانشجویان خارجی که دارای مدرک معتبری برای تحصیل در یک موسسه عالی هستند. آزمون DSH به گونه ای طراحی شده است که دانشجو را از لحاظ فهم و توانایی تخصیل به زبان آلمانی در سیستم دانشگاهی آلمان می سنجد. این که آیا می توانید سخنرانی ها را به زبان آلمانی متوجه شوید یا اینکه مفاهیم را در کنارهم بگذارید؟ آیا می توانید به راحتی به سؤالات مباحث علمی ، کتبی یا شفاهی پاسخ دهید؟ اینها اهدافی هستند که برای این آزمون در نظر گرفته شده اند. کلاس های آمادگی مربوط به این آزمون معمولا توسط دانشگاه ها برگزار می شود. برای دانشجویانی هم که قصد شرکت در کلاس های آمادگی را ندارند آزمونی تحت عنوان DSH extern در نظر گرفته شده است. این آزمون extern ظرفیت محدودی دارد، تنها دوبار در سال برگذار میشود و باز هم اولویت با کسانی است که در این کلاس ها شرکت کرده باشند.

آزمون TELC

آزمون TELC

گواهینامه زبانهای اروپایی یا آزمون زبان TELC یک آزمون استاندارد بین المللی با شمول ده زبان است. مرکز تلک یک ارائه دهنده آزمون زبان است که در شهر فرانکفورت آلمان مستقر شده است. این موسسه غیرانتفاعی تابع انجمن آموزش بزرگسالان آلمان (DVV) است که بیش از 70 گواهینامه از جمله زبان عمومی و امتحانات فنی و حرفه ای را برای دانشجویان ارائه می دهد. تمام امتحانات زبان telc در چهارچوب مشترک مرجع اروپایی زبانها (CEFR) که در سال 2001 توسط شورای اروپا منتشر شد مهارت های شنیدن،خواندن،صحبت کردن و نوشتن ارزیابی می کند و به زبان های انگلیسی، آلمانی، ترکی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، روسی، لهستانی و عربی برگزار می شود. این موسسه غیرانتفاعی ه عضو انجمن برگزار کنندگان دوره های زبان در اروپا ( ALTE ) است. امتحانات زبان telc در بیش از 3000 مرکز آزمون در 20 کشور از جمله کالج ها و آموزشگاه های زبان خصوصی برگزار می شوند. این آزمون ها تحت عنوان آزمون TELCشناخته می شنود و آموزش معلمان و کارمندان در حوزه زبان را نیز بر عهده دارد.

آزمون GDS

آزمون GDS

مخفف (Großes Deutsches Sprachdiplom) است. معنی آن “دپیلم زبان آلمانی پیشرفته است. توسط انستیتو گوته و با همکاری دانشگاه لودویگ مکسیمیلیان مونیخ، تدوین شده است. شرکت در این آزمون به این معنی است که شما کاملا روان آلمانی صحبت می‌کنید. اعتبار بالای این مدرک در خیلی از کشور‌ها، برای نشان دادن این که فرد توانایی تدریس زبان آلمانی را دارد کافی است. این آزمون شامل چهار مهارت اصلی ( ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ)، مهارت‌های گرامری و دایره‌ی واژگان است. شرکت کنندگان در این آزمون علاوه بر روان حرف زدن، باید دانش گرامری بالایی داشته باشند. همچنین توانایی نوشتن متن‌های کامل با سطح واژگان بالا، صحبت کردن درباره‌ی موضوعاتی مثل ادبیات آلمان، علوم انسانی و اقتصاد را داشته باشند. این آزمون در موسسه‌های گوته، برخی موسسات دیگر، در آلمان و سایر کشورها برگزار میشود.

آزمون TORFEL

آزمون TORFEL

معروفترین و معتبرترین آزمون بین المللی زبان روسی TORFEL می باشد. برای دریافت یک مدرک بین المللی در زبان روسی داشتن مدرک تورفل لازم می باشد و داشتن این مدرک جهت ادامه تحصیل در بسیاری از دانشگاه های روسیه مورد نیاز است. نام تورفل مخفف Test of Russian as a Foreign Language است. این آزمون در ۵ سطح از پایه تا سطح ۴ برگزار می گردد. داشتن مدرک تورفل برای ورود به اکثر دانشگاههای روسیه اجباری بوده و برخی دانشگاه ها دوره ی پادفک زبان روسی را به جای آن برگزار می نمایند. آزمون بین المللی زبان روسی مورد تایید وزارت علوم روسیه توسط مراکز آموزش عالی اعلامی برگزار می گردد.

آزمون acca

آزمون ACCA

acca مخفف (The Association of Chartered Certified Accountants) است. این آزمون یکی از معتبر ترین آزمون‌های حسابداری در جهان است . accaدر چهارده درس و سه سطح برای علاقمندان برگزار می‌شود و با بیش از ۱۰۰ سال قدمت تقریبا ۶۰۰ هزار نفر دانشجو و عضو در دنیا دارد. آزمون فوق امروزه در بیش از 180 کشور و 300 مرکز در جهان از جمله ایران دارد و سالی دو بار برگزار می‌شود. اگر کارشناسی ارشد حسابداری داشته باشید،‌ با تأیید سازمان از گذراندن تعدادی از آزمون‌ها معاف می شوید. با اخذ مدرک acca شانس شما برای استخدام در شرکت های معتبر افزایش می یابد، جایگاهتان را در بخش مدیریت مالی در سراسر جهان ارتقا می دهد و به شما کمک می کند مدرک معتبر کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته حسابداری از دانشگاه آکسفورد کسب کنید. همچنین شما می‌توانید موسسه خدمات مالی حقیقی یا حقوقی خود را با حق مهر خود در سراسر جهان تاسیس کنید، از برگزاری سمینارها و کنفرانس‌ها مطلع شوید و مجله‌ی ماهانه (Accounting and Business) را دریافت کنید.

آزمون CFA

آزمون CFA

مخفف ( Chartered Financial Analyst ) است . یکی از معتبرترین آزمون ها در زمینه مهارت های تحلیلگر مالی می باشد. این آزمون توسط موسسه CFA آمریکا، به زبان انگلیسی، خارج از ایران برگزار می شود. شرط گرفتن مدرک آن ، قبولی در سه سطح آزمون است. این مدرک موضوعات زیادی ازجمله مدیریت سرمایه گذاری، تحلیل مالی، سهام، اوراق قرضه، مشتقات، دانش عمومی در سایر زمینه های مالی و اقتصادی را پوشش می دهد. موسسه CFA کار خود را از ایالات متحده شروع کرد و بسیاری از سهامداران در سراسر جهان را پرورش داد. تا کنون بیش از 150 هزار سهام دار، مدیر برگزیده و متخصص مالی در 165 کشور جهان در CFA با هدف ارتقا سطح استانداردهای آموزشی، اخلاقی و حرفه ای در حوزه سرمایه گذاری جمع شده اند.

آزمونFRM

آزمون FRM

FRM مخفف (Financial Risk Manager) است و بیش از بیست سال است که استاندارد و چارچوب مشخصی برای مدیریت ریسک در جهان ایجاد کرده است. این استانداردها به تحلیلگران و مدیران کمک می کند تا بتوانند نسبت به تحلیل و مدیریت ریسک وضعیت شرکت یا سازمان خود اقدام کنند. منابع استاندارد مدیر ریسک مالی (FRM) هر ساله تغییر می‌کند تا دانش مدیریت ریسک همواره مطابق با شرایط متفاوت به روزرسانی شود. مدرک مدیریت ریسک مالی (Financial Risk Manager) توسط موسسه GARP به داوطلبانی که بتوانند آزمون‌های آن را با موفقیت پشت سر بگذارند اهدا می‌گردد. GARP مخفف (Global Association of Risk Professionals) است، که معنای آن “اتحادیه جهانی ریسک حرفه‌ای” است. آزمون این مدرک دارای دو سطح است. برای دریافت این مدرک علاوه بر الزام قبولی در هر دو سطح، داوطلب باید دارای حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط با مدیریت ریسک هم باشد. محتوای برنامه آموزشی FRM بر پایه مباحث روز مدیریت ریسک استوار است. دریافت این مدرک برای کلیه کارشناسان و مدیران فعال در حوزه مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه‌گذاری، بخصوص در بانک‌ها، نهادها، مؤسسات بزرگ مالی کشور و نیز دانشجویان دوره‌های مدیریت مالی و MBA و دانش‌پژوهان علاقه‌مند به حوزه مدیریت ریسک مالی پیشنهاد می‌شود.

شرکت-CIW

آزمون CIW

CIW مخفف (Certified Internet Web) است. نام این آزمون از نام گروهی از طراحان وب گرفته شده که در دهه 1990 این موسسه را تاسیس کردند. این گروه به سرعت جایگاه خود را میان شرکت‌های بزرگ پیدا کرد. استقبال از این مدارک به گونه‌ای بوده که این موسسه تا سال 1997 حدود 145000 مدرک را به دانشجویان خود داده است. در ابتدا پایه کار این گروه بر اصلی بنا شده بود که هیچ برنامه خاصی را آموزش نمی‌دادند، چون با این کار خود را فقط به یک محصول منحصر می‌کردند. اما اکنون دوره‌های نحوه مدیریت وب، زبان‌های برنامه نویسی تحت وب و نحوه مدیریت سرور در حال برگزاری است. در حال حاضر شرکت‌های IBM ، Novell ، HP و Intel با این موسسه همکاری می‌کنند. برای استخدام در این شرکت‌ها مدرک موسسه CIW را نیاز دارید. در این سیستم آموزشی شما به عنوان متقاضی ابتدا باید یک سری مبانی شبکه و ساختار وب را بگذرانید و بعد می توانید گرایش خود را انتخاب کنید. با قبول شدن در آزمون مبانی مدرک CIW Associate دریافت می کنید و در مرحله بعد می توانید گرایش مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید، دوره‌های مربوط به هر کدام را بگذرانید و در پایان مدرکCIW Master را دریافت می کنید که بالاترین سطح مدرک این موسسه است.